Chiptuning, zvýšení výkonu motoru, čipování vozidel u AutoGasMotors
Optimalizace výkonu neboli chiptuning je zvýšení výkonu motoru Vašeho automobilu pomocí softwarové úpravy řídící jednotky motoru. Jde o přeprogramování EPROM paměti (Erasable Programmable Read-Only Memory), tedy elektronického paměťového bloku se sériovým programem Vaší řídící jednotky. Softwarovou úpravou se optimálně upravuje charakteristika parametrů vstřikování, poměr vzduch a paliva, délka vstřiku, tlak turba, množství paliva, rychlost reakce na plynový pedál a také omezovač kroutícího momentu. Všechny spočívají výhradně v úpravě softwaru řídící jednotky. Neprovádí se žádný mechanický zásah do motoru. Zvyšování výkonu motoru(chiptuning) provádíme i pro auta přestavěná na LPG.Výsledky chiptuningu je možno změřit na výkonové brzdě, kde se dají velmi dobře vyhodnocovat. Na grafu z výkonové brzdy bychom názorně viděli nárust točivého momentu a výkonu. Měření na výkonové brzdě po ůpravě, je možno provést u našeho partnera a to zdarma. Přečipováním Vašeho motoru lze dosáhnout:
Proč automobil z výroby nemá nastavené nejvyšší výkonnostní parametry?Při sériové výrobě automobilů je motor výrobcem nastaven pro podmínky běžného provozu s ohledem na spotřebu paliva, emisní limity, výkon, daňové předpisy a řadu dalších faktorů. Motor je tedy optimálně připraven pro běžnou jízdu, ale z hlediska výkonu skrývá značné rezervy. Chiptuning je úprava, která tyto rezervy využije a tím rapidně zvýší výkon a točivý moment motoru. Postup úpravy řídicí jednotky - čipováníKontrola a zálohování původního stavu Pozor na nekvalitní chiptuning!Ne všechny firmy, které na českém trhu chiptuning nabízejí, jsou zcela seriózní. Pokud si vyberete špatně, budete nemile překvapeni. Může se stát, že si od Vás firma nechá zaplatit za chiptuning, ve skutečnosti se však výkon motoru a další parametry vůbec nezmění. V horším případě zásah do řídící jednotky motoru firma provede, ale zcela nevhodným způsobem, který může poškodit řídící jednotku i motor Vašeho vozu. Každá řídící jednotka má hardwarové číslo a v EPROM paměti nahranou určitou softwarovou verzi. Takzvaní "úpravci" tuto informaci nemají nebo nerespektují. Myslí si, že pokud mají upravený software pro určitý druh motoru (např. AUDI A6 2,5 TDI 132 kW), mohou tento software použít do všech vozů s tímto motorem. Softwarových verzí jednoho druhu motoru může být přitom i několik desítek. Výsledkem takového "chiptuningu" je pak nepravidelný chod motoru, zvýšená kouřivost atd. Jak poznat neprofesionálního "úpravce"?
Základní cena za zvýšení výkonu motoru formou chiptuningu je od 7290,-kč dle značky, modelu auta |